10 Kasım 2013 Pazar

İnceleme : Elaine Cunningham-Elfgölgesi


Elf Gölgesi

Kitap bir yarı elfin başından geçen maceraları konu alıyor. Başlangıçta yazarın tasvir ve açıklamalara fazla yer vermesi gözünüzü korkutmasın. İlerledikçe olayların daha ilgi çekici hale geldiğini göreceksiniz. Kitabın sonuna kadar gizemini koruyan öykü merakınızı canlı tutmayı sağlıyor.


Macera severler için tavsiye edebileceğim bir kitap. Ancak dövüş sahnelerinin az miktarda tasvir edilmiş olması sizi hayal kırıklığına uğratabilir. Bazen herşey bir anda olup bitmiş gibi bir izlenime kapılıyorsunuz. Yine de yazarın hoş anlatım tarzına kapılıp gidiyorsunuz.

İnsan bir kitapı okuduğunda kendisini zaman zaman hikayeye dahil olmuş gibi hisseder.Kısacası okuduğu kitapta kendine de bir yer açar. Bunun mümkün olabilmesi için öncelikle karakterlere ve kurguya ısınmamız gerekir. Ancak bu kitapta karakterlerin yeteri kadar okuyucuya yansıtılmadığını düşünüyorum. Karakterlerin iç dünyasına daha fazla yer verilebilirdi. Ana karakterin ön planda olan yönü sıradışı yetenekleri ve ilginç kişiliğiydi. Ben açıkçası hayallerine, geçmişine, hislerine ve gelecekle ilgili beklentilerine daha fazla yer verilmesini beklerdim.
Tüm bunların dışında kurguyu biraz dar kapsamlı buldum. Hikayenin sürekli bir kaç kişinin etrafında dönüyor olması, yan karakterlerin biraz yetersiz kalması kurgunun etkileyiciliğini azaltan bir unsurdur.
Yazarın anlatım biçimi, zekice ilerleyen olay örgüsü ve karakterler arasında geçen ilgi çekici diyaloglar kitaba renk katmaktadır. Kitabı macera düşkünlerine ve elf gibi alışılagelmiş karakterleri sevenlere tavsiye ederim.

Eksileri: Zaman zaman uzayan tasvirler

Artıları: Olay örgüsü
Puan:10/7
Yayın evi: Ankira Yayıncılık
Tür: Fantastik 
Sayfa Sayısı: 320


Yazar: Duygu Özkan




1 yorum:

  1. Bazılarından kötü yorumlar alsam da seriyi okudum ve çok sevdim. Yazarın dilini zaten çok başarılı buluyorum. Bu seri en iyi serisi değil gözümde ama yine de güzeldi. İnceleyen birini görmek güzel.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top