18 Kasım 2013 Pazartesi

İnceleme : P. C. Cast, Krisitin Cast - Av (Gece Evi Serisi 5. Kitap)





Av


        Muhteşem bir kitap demek isterdim ama sadece istediğimle kalıyorum ne yazık ki. Muhteşem değil aksine normaldi. Öyle ki ilk 150 sayfayı görmezden gelmek istiyorum. Olayların gidişatı o kadar yavaş ki anlatamam. Bu yavaşlığı tabi ki bir önceki kitapta neredeyse kaybolan tekrarların neden olduğunu üzülerek söylüyorum. Bir kaplumbağanın üstünde seyrediyormuşsunuz havasını yaratıyor. Oysa kitabı elime aldığımda ilk bir kaç sayfasının mükemmelliği beni etkilemişti ve daha sonra inanılmaz bir hüsran yaşadım.


        Arka kapak yazısının etkileyici olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum. Kitabın ilk yarısını yok sayarsak geriye kalan kısmı gerçekten güzeldi. Bu kitapta Vahşi'den aşina olduğumuz o üstü kapalı şiirlerle daha çok karşılaşıyoruz. Aynı zamanda Zoey'in aşk hayatı da yine baştaki gibi karmakarışık bir hal alıyor. Aşk'ın daniskası diye nitelendirebileceğim karmaşıklığa tekrar adım atıyoruz. Tabi bu da bize geçmişte bir yolculuk yapıyormuşuz havası veriyor. Aşk hayatının bu kadar çalkantılı olması gerçekten iyi bir şey mi yoksa kötü bir şey mi bilemedim. Her ne kadar bir arka planda bir ön planda dursa da şehvet bu serinin vazgeçilmez teması. 
        Tüm bu negatiflikleri bir kenara bırakırsak olayların gidişatı açısından önemli bir kitap. Aslında seriyi düşünecek olursak bu kitabın yeninden bir giriş kitabı olduğunu söyleyebilirim. Bir sonraki kitaplarda sizi olacaklara hazırlayıp aynı zamanda da yeni karakterleri tanıtıyor. 
Serideki ana karakterlerin çocuklaşmaları; aşk, ihtiras, ihanet, şehvet temalarına biraz tezat düşüyor. Çünkü şu ana kadar okuduğunuz kısım; bunca sorunla karşılaşan karakterlerin oldukça olgun gibi görünmelerine neden oluyor. Bu sebeple bu tarz çocuklukları kaldırabilecek bir seri değilmiş gibi geliyor.
        Serinin 6. Kitabı olan Baştan Çıkarılmış ile görüşmek üzere.



Eksileri: Önceki kitaplardan aşina olduklarımızın sürekli tekrar edilmesi
Artıları: Beklenmedik olaylar
Puan: 10/7
Yayın evi: Pegasus
Tür: Korku gerilim
Sayfa: 408

Yazar: Neslihan Şahin















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top