11 Kasım 2013 Pazartesi

İnceleme : P. C. Cast, Krisitin Cast - İhanet(Gece Evi Serisi 2. Kitap)


İhanet

        Serinin birinci kitabını okuduktan sonra bu kitabı da aldıysanız ilk olarak fark edeceğiniz şey ilk kitapta göze batan tekrarların bu kitapta oldukça can sıkıcı hale gelmesi olacak. Bir iki defa bu tekrarları okuduktan sonra oraları görmezden gelmeye başlayabilirsiniz. Bu olumsuzluğu bir kenara bırakırsak ikinci kitap da ilki gibi oldukça hızlı akıp gidiyor. Önceki hayatında yalnız olan birinin etrafı dostlarla çevrildiğinde kendini ne kadar mutlu hissettiğini ama dost yokluğu çektiği için bu mutluluğun ona ne kadar tuhaf geldiğini gözlemleyebiliyorsunuz. 


        İlk kitapta biraz daha geri planda tutulan aşk, ihanette biraz daha ön plana çıkmış durumda. Kitabın adından da anlaşılacağı gibi bir ihanet söz konusu. Aslında bu ihaneti okuyucunun tahmin etmeye çalışmasını tercih ederdim ama ne yazık ki ihanet eden kişi gün gibi ortaya serilmiş. Her ne kadar her şey açık da olsa olay örgüsü, kurgu ve anlatım o kadar güzel bir bütün oluşturmuş ki size herhangi bir rahatsızlık vermiyor.

Kitapta en beğendiğim cümle şu oldu:

"Karanlık her zaman kötülük demek değildir. Tıpkı, aydınlığın da her zaman iyilik getirmemesi gibi."


        Tanrıça Nyx'in söylemiş olduğu bu söz çok hoşuma gitti ve kitabın geneline gerçekten çok güzel yansıtıldığını düşünüyorum. 

        Serinin takipçilerine şu haberi de vermek isterim; gece evi serisi yakın zamanda film ve ya dizi olarak ekranlara taşınacak. Tam tarih belli olmasa da okuduğunuz karakterlerin canlanmış halini görme fikri heyecan verici olabilir. Ben yine de kitap üzerinde kalması gerektiği  fikrindeyim ya da en azından dizisi daha iyi olabilir. Okuduğunuz zaman sizin de bana hak vereceğinizi umuyorum çünkü serinin her bir kitabında o kadar çok olay oluyor ki bunu bir film içine keserek sıkıştırmak gerçekten kitaba haksızlık olur. 

Eksileri: Tekrar edilen aynı cümleler.

Artıları: Merak duygusunun gittikçe artması
Yayın evi: Pegasus
Puan: 10/7.5
Tür:Korku Gerilim
Sayfa Sayısı: 351

Yazar: Neslihan Şahin



1 yorum:

  1. Neslihan güzel bir eleştiri olmuş. Söylediklerine tamamen katılıyorum. Serinin olumlu olduğu kadar olumsuz bazı yönleri de var. Birkaç bölümden sonrasını okumamıştım. Bu seri hakkındaki yazılarının devamını bekliyorum. En azından okumadığım bölümler hakkında bir fikir sahibi olmuş olacağım. :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
back to top